Dela sidan:

Om bara några timmar avgörs det om Sverige för första gången sedan 2006 tar sig vidare från till slutspel i fotbolls-VM. Endast vinst räknas.

Volvo Cars är sedan länge samarbetspartner till det svenska herrlandslaget i fotboll och passade under dagen på att lyfta sponsorskapet genom en printannons i Aftonbladet. Annonsen är något av en synvilla och beroende på hur man tittar på den föreställer den antingen fronten på en Volvo V60 eller strålkastarna på en fotbollsarena.

Bakom annonsen står Forsman & Bodenfors.

– När vi insåg att formen på en fotbollsarena och strålkastarna var väldigt lika fronten på en Volvo blev idén ganska självklar. Dessutom är stämningen inför kvällens match lika ödesmättad som stämningen i annonsen, säger Karl Risenfors, art director på Forsman & Bodenfors.

Uppdragsgivare Volvo Cars
Per Carleö
Holger Pegelow

Credits:

Art Director
Karl Risenfors
Elin Johansson

Copywriter
Gustav Johansson
Jacqueline Hellstedt

Designer
Martin Joelsson

Retouch
Thomas Feiner

Account manager
Jenni Füleki
Ewa Edlund

Account director
Jerk Zander



Dela sidan: