Dela sidan:

Priset som årets digitala kommunikatör går till den person, event, kampanj, företag eller organisation som varit mest tongivande och en förebild i sociala medier under politikerveckan. Tre pris och ett hederspris delas ut fredagen den 6 juli. I år samarbetar kommunikationsbyrån Springtime och mediebevakningsföretaget Notified även med Resumé som dagligen kommer presentera rapporter om de hetaste snackisarna i sociala medier under Almedalen.

– Den digitala kommunikationen är en viktig del av politikerveckan eftersom debatten pågår i stort sett lika mycket digitalt. Priset är ett sätt att uppmärksamma framgångsrik digital kommunikation och samtidigt inspirera andra eftersom den är så viktig för att nå ut i dag, säger Karin Bäcklund, digital strateg på Springtime.

Resumés rapporter kommer att levereras varje eftermiddag under Almedalen.

– Att lyfta snackisar i sociala medier är ett bra sätt att få en summering av vad som sägs där varje dag. Den digitala debatten är i dag så stor att det kan vara svårt att få grepp om vad som diskuteras, säger Adam Hjort, head of Sparkle (inom Notified).

Juryn som utset årets digitala kommunikatör i Almedalen består av:

Karin Bäcklund, digital strateg, Springtime

Adam Hjort, head of Sparkle (inom Notified)

Camilla Eriksson, retorisk och semiotisk analytiker, Retorikiska

Beata Wickbom, grundare av Hejdigitalt

Sepideh Imani, kommunikationschef, JM

Thomas Nilsson, tf. webbredaktör, Resumé



Dela sidan: