Dela sidan:

Resumé Insikt har tidigare tagit en närmre titt på den mobila betallösningen Swish varumärke. Varumärket, som ägs av mellanstora och stora svenska banker, förlitade sig länge på tjänstens funktion och lät användarna själva sprida ordet om Swish. Man har visserligen kört en del breda kampanjer men det mesta av markandsföringen har skett via så kallade ambassadörer.

Tjänsten har i dag cirka 6,4 miljoner användare.

På grund av sin gräsrotsbaserade marknadsföring har Swish fram till nu saknat marknadschef. När Pär Ekroth nu tillträder som marknadschef blir ett av hans viktigaste uppdrag att få fler butiker och företag att använda tjänsten. 

– Vi ska bland annat jobba mer med vår skyltning i butik. Idag ser man ju många handskrivna lappar med Swish-nummer som hänger vid kiosker och pizzerior, säger Pär Ekroth till Di Digital.

Pär Ekroth tillträder sin tjänst efter sommaren. Tidigare i karriären har han bland annat jobbat tolv år på Schibsted, senast som varumärkesansvarig.



Dela sidan: