Dela sidan:

Valio har sedan över 100 år tillbaka tillverkat laktosfria mejeriprodukter och tillbehört. Nu tar McCann Stockholm över som varumärkets leadbyrå på den svenska marknaden.

– Valio är en betydande mejerileverantör i Sverige. Nyligen lanserade vi Mifú ett mjölkbaserat matprotein och Oddlygood, en serie växtbaserad dryck och gurt. Vi vill driva tillväxten i kategorin och helt enkelt ge fler chansen att upptäcka Valios produkter. Här kan kommunikationen spela en stor roll och McCann's uppgift blir att göra vårt varumärke ännu mera känt och i förlängningen ett naturligt och självklart val för alla, säger Pekka Tola VD på Valio Sverige AB.

McCann Stockholm får uppdraget efter att ha vunnit en pitch ledd av upphandlingskonsulten Ann Baron.

– Vi är både glada och stolta över detta förtroende,  Dels känns det fantastiskt att få jobba med såhär bra människor och produkter. Och det känns också fantastiskt att få visa upp det nya McCann, där vi ägnat ganska lång tid åt att bygga ett bra team som i alla avseenden kan göra en avgörande skillnad i allt vi gör vare sig det handlar om större kommunikationskoncept, digitala tjänster eller löpande optimering av kampanjer, säger Peter Kamstedt, kundansvarig på McCann.

Arbetsgrupp:

McCANN
Produktionsledare Cajsa Correa
Kreatörer Ludvig Ehrenstråhle och Arvid Nittve
Planner Lars Friberg
Grafisk Form David Drew
Kundansvarig Peter Kamstedt

Valio
Pekka Tola, VD
Anette Björnlund, marknadschef
Christopher Axenhorn, Ansvarig digital media


Dela sidan: