Dela sidan:

När Hjärtebarnsfonden letade samarbetspartner till att stärka deras varumärke, och nylansera den omgjorda tidningen "Hjärtebarnet", föll valet på OTW. 

Hjärtebarnsfonden vill nu att kunskapen om medfödda hjärtfel och vetskapen om deras organisation ska öka. 

– OTW gav ett väldigt proffsigt intryck, och redan vid första mötet kände vi att byrån skulle bli en perfekt partner i vår ambition att växa. Vår verksamhet kräver en finkänslighet i ämnet, men vi ville ändå ha en byrå som kan utmana oss. Den kombinationen har OTW redan i starten av samarbetet visat att man hanterar, säger Katarina Wedrup i en kommentar.

Tidningen "Hjärtebarnet" går ut till medlemmar samt vårdcentraler och sjukhus. I premiärnumret berättar rapparen Osman, 6, om sitt medfödda hjärtfel. I numret finns även en intervju med AIK-stjärnan Nils-Eric Johansson som tvingades avsluta fotbollskarriären på grund av sitt medfödda hjärtfel. 

Ansvariga för det nya redaktionella konceptet har från OTWs håll varit Erika Gohde och Michael Jonsson, och bakom designen står Fredrik Öhlander.

– Att få jobba så nära en organisation som Hjärtebarnsfonden är en förmån. Självklart känns det viktigt att arbeta för att öka kännedomen och kunskapen om en fråga som kan förbättra livet för många barn, säger Erika Gohde, redaktionell utvecklare på OTW.



Dela sidan: