Dela sidan:

Sedan lanseringen av sin gröna emojiburgare har Max fått internationell uppmärksamhet från "Ads of the World" och "Best Ads on TV". Även sajter som "Vegnews" har skrivit om kampanjen. 

Idén kom fram genom en miss från den tidigare burgaremojin, där flera personer ansåg att osten låg fel på den virtuella burgaren. Det fick Googles vd Sundar Pichai att ge sig in i debatten på Twitter och släppa alla andra ämbeten för att lösa problemet. 

Max gav sig också in i diskussionen, men inte för att osten låg fel, utan för att det bara fanns hamburgeremojis med kött i sig. Därför skapade Max en kampanj med sina egna virtuella gröna burgar- och matemojis, för alla som saknat vegoalternativ när de vill kommunicera sin hunger. 

– Hållbarhet finns i vårt DNA, det känns som en logisk utveckling att fortsätt pusha gröna alternaiv, även i den digitala sfären, säger Tobias Karlsson, marknadschef på Max Burgers. Vi kände oss tvungna att reagera på den här, enligt vissa, lilla detaljen, men som vi vet har en stor betydelse. Det globala klimatet påverkas och hjälps av att vi väljer grönt, därför vill vi att man ska kunna välja grönt överallt. Det blir vår burgare med absolut lägst klimatpåverkan.

Reklambyrån Acne har tagit fram idén om Green Emoji som en förlängning på lanseringen av den utökade Green-familjen i mars 2018.

För att få tag i den virtuella grönemojin måste du ladda ner en app. Appen hittar du här


Dela sidan: