Dela sidan:

Förra våren lanserade SJ det normbrytande konceptet "Vem du än är, vart du än ska". Där fick man bland annat följa transpersonen Pelle Pia och Niklas Hallberg från Glada Hudik. Nu släpps tre nya reklamfilmer med Linnéa Claeson, fyraåriga Hannah och Firmesk Kakai från Eskilstuna. 

– Under året som gått har vårt koncept fått ett väldigt bra genomslag och
filmerna har haft mätningar som överträffat alla förväntningar, så vi fortsätter såklart på samma spår, säger Maria Höglund, Chef för Marknadskommunikation på SJ i en kommentar.

I filmen med fyraåriga Hannah sitter hon och berättar om sin pappa på ett rätt förbryllande och inkonsekvent sätt. "Min pappa har kort hår som en igelkott. Min pappa har jättelångt hår. Min pappa har jättelångt skägg. Min pappa har inget skägg alls". Mot slutet av reklamen klarnar det dock upp. 

Återigen är det TBWA och B-Reel Films som ligger bakom kampanjen. Och återigen är det till tonerna av en finstämd version av E-Types "This is the way" med texten "I’m going through changes" i bakgrunden. 

Arbetsgrupp SJ:

Thomas Silbersky - Direktör Marknad och Försäljning
Maria Höglund - Chef Marknadskommunikation
Krister Svensson - Chef Samarbeten

Arbetsgrupp TBWA:

Johannes Ivarsson & Alexander Fredlund - Kreatörer
Pernille Nylén Janze - Produktionsledare
Per Olholt - Projektledare
Kalle Widgren - Creative Director
Carl-Johan Schultz – Planner
Christian Styffe - Formgivare
Mats Wolgers - Producent

Anders Hallberg - regissör BRF Films
Rikard Åström - producent BRF Films

Här hittar du kampanjfilmerna: 



Dela sidan: