Dela sidan:

Guldtrumpeten riktar sig till allmänheten och låter folket bestämma vem som ska koras som vinnare inom kategorierna Årets influencerkampanj, Årets influencerkommunikatör och Årets influencer. 

För att hylla de som jobbar kreativt med influencer marketing, instiftade mediebevakningstjänsten Signal Signal influencerpriset Guldtrumpeten. 

– Ett helt nytt medielandskap exploderar framför våra ögon. Det är otroligt roligt att få vara med och uppmuntra branschen bästa kreatörer och kommunikatörer, säger Klara Riddermark, Marketing Manager på Signal Signal, i en kommentar. 

Youtubern Amir Akrouiri tar hem priset som Årets influencer, Klarnas samarbete med Margaux Dietz blir Årets influencerkampanj och årets influencerkommunikatör blir Margaux Dietz klippare Elin Nylund. 

Vinnare Guldtrumpeten 2018

Årets influencerkampanj
– Klarnas samarbete med Redgert & Dietz

Klarna har låtit Margaux och Daniel ringa till kändisar och bett dem läsa upp sina senaste inköp, skrattat åt varandras shoppingmönster och bönat och bett för att få fortsätta samarbetet. Ett mer lyckat samarbete är svårt att hitta – kreativt, innovativt och varumärkesbyggande.

Årets influencerkommunikatör – Elin Nylund
På ett lekfullt och trovärdigt sätt har Elin Nylund skapat magi i Margaux Youtubekanal. Med musik, memes, emojis och en fingertoppskänsla för timing har hon byggt Margaux varumärke till inkluderande, engagerande och folkkärt!

Årets influencer – Amir Aukroti
Under 2018 har Amir gått in och ut ur debatter och kämpat för sina rättigheter. Men framförallt har han underhållit sin följarskara. Med eller utan selfies i bilen – Amir är en förebild som blir härligare för var dag.



Dela sidan: