Dela sidan:

De lokala rapparna Jennifer Jeaff Hellqvist, Bas och Macco & Antimett uppmanar fler att använda sin röst. Med ett skräddarsytt rhyme och framtaget beat rappar de loss i den nya reklamfilmen som tagits fram av Pool och Mittmedia. 

I samband med släppet av reklamfilmen går Mittmedias samtliga mediehus ihop och lanserar sajten "kandulova.se", där man vill få fler unga att gå till valurnorna samtidigt som man stärker varumärket. 

Det framtagna beatet ligger på plattformen Soundtrap, en molnbaserad inspelningsstudio där du kan spela in musik och ljud, där vem som helst kan gå in och via en egen rhyme ställa frågor till lokalpolitikerna. 

– Med den här kampanjen vill vi sticka ut i valbruset och visa att allas röst är viktig. Tack vare låten och de grymma rapartister som är med i den har vi chansen att få bra spridning av kandulova.se i den yngre målgruppen. Målet är att få unga att känna att deras engagemang verkligen kan göra skillnad, och att de i förlängningen både ställer frågor på kandulova.se och i slutändan faktiskt går till valurnorna och lägger sin röst, säger Johanna Bister, projektledare på Mittmedias inhousebyrå.

Arbetsgrupp Pool:

Art Director: Pj Lindqvist
Copywriter: Jenny Åberg Hüttner
Produktionsledare: Therese Andersson
Projektledare: Johanna Ronnestam Bergbom
Content producer: Johan Skeppner

Arbetsgrupp Produktionsbolag:

Produktionsbolag: Slutet är Nära
Regissör: Jonas Hong Soo Eriksson
Producent: Petra Krigström
Exekutiv producent: Alexandros Bakos
Musik: Christian Svensson & Jonas Hong Soo Eriksson
Text: Jennifer ”Jeaff” Hellqvist, Basil ”Bas” Khamis, Macco & Antimett (Mahmod Sulaiman och Yosef Alkhatib)
Fotograf: Viktor Skogqvist
Produktionsledare: Daniela Rossi

Kampanjfilm hittar du här: 



Dela sidan: