Dela sidan:

Under konferensen Google Marketing Platform presenterade Google tredjepartssystemet Google Measurment Partners – en lista på 23 tredjepartsbolag som ska mäta och hjälpa annonsörer att överblicka annonsmiljön och hur bra annonserna går jämfört med medieutgifterna. 

Payam Shodjai, produktchef på Google Marketing Platform, belyste att de senaste uppdateringarna var ett resultat av Googles strävan om ett starkare samarbete med annonsörerna. 

– Vi samarbetar nära dessa partners och branschorganisationer för att säkerställa att de har rätt mätningsverktyg som behövs för att driva sitt företag framåt, sa han enligt The Drum

Techbolaget Neustar är en av Googles nya partners. David Smith, Senior Director för Neustar, skriver i en kommentar till The Drum att partnerskapet är en del av deras fortsatta arbete att jobba med stora digitala plattformar, för att få bättre insyn inom branschen och kunna erbjuda en bättre säkerhet av annonsörernas data. 

Sedan tidigare har Neuters ingått liknande samarbeten med Snap MMM Partner Program, Facebook Measurement Program och Pinterest Marketing Partners.  

Google har tidigare kritiserats för att man inte släppt in tillräckligt många tredjepartsmätningar. 

Lista på de nya tredjepartsbolagen: 
Adway
Adjust
Analytic Partners
AppsFlyer
ComScore
Cyber
Data2Decisions
DoubleVerify
Ekimetrics
Integral Ad Science
Innovid
IRi
Kochava
Meetrics
Moat
Millward Brown
Neustar
Nielsen
Oracle Data Cloud
Research Now
Singular
Sizmek
Tune


Dela sidan: