Dela sidan:

Tävlingen Digiday Marketing and Advertisin Awards Europe avgörs i London i september. När vinnarna ska koras och priserna delas ut, kan Bonnier News Brand Studio kamma hem två av dessa. 

De är nämligen finalister i kategorierna "Best In-House Content/Brand Studio" och "Most Innovative Use of Content", där man i den förstnämnda ställs mot The Hook Labs, Jungle Creations, Refinery29 och jätten CNN Create. 

I den andra är det VR-upplevelsen “The Next Generation Coffee Experience”, som gjort tillsammans med Löfbergs, som uppmärksammas. Upplevelsen har redan tagit hem en del utmärkelser. För en månad sedan vann upplevelsen ”Best branded content project” på WAN-IFRA:s European Digital Media Awards i Köpenhamn och under hösten utsågs de till världens tredje bästa native-byrå på Native Advertising Awards i Berlin, och på årets TU-gala till "Årets affär". 

– Det här är resultatet av ett otroligt tajt samarbete med våra publicisters annonssäljare. Utan dem hade det aldrig gått att bygga en avdelning som på fem år har gått från fem medarbetare till 50 specialister. Nu är vi redo att ta nästa steg och bli bäst i världen på kommersiell storytelling. För att nå dit experimenterar vi med metoder som ger oss mod att bryta mönster och utvecklar våra medarbetare, och som frigör tid. Tid som vi lägger på att skapa nya unika upplevelser för våra användare. Därför blir jag extra stolt när vi är finalister både som avdelning och för vår VR-lösning, säger Anna Arvidsson, Head of Bonnier News Brand Studio, i en kommentar. 

Franska Havas Media Group har fått flest nomineringar med sina åtta stycken. Konkurrenten Schibsted Sales & Inventory är nominerad i kategorin Best Product Launch. 


Dela sidan: