Dela sidan:

Bussbolaget Nobina kör bland annat bussar åt SL, Skånetrafiken och UL Med hjälp av sin inhousebyrå har man tagit fram en kampanj som ska erbjuda framtida sommarminnen. 

Kartor av olika slag har tagits fram för att fler ska upptäcka bussen i närområdet och vart den kan ta dig. Man har också tagit fram snapchatfilter och adshels om erbjudanden som kan nyttjas som resenär. 

– Vi ser det som en självklarhet att finnas till för våra kunder även på fritiden och få fler att upptäcka nya platser att resa till, säger Malin Säker, Marknadschef B2C på Nobinas inhousebyrå, i en kommentar. 

I Skåne har Nobina lanserat en evenemangskalender, som ska visa på olika restips och verka som inspiration under sommaren. 

För SL har man skapat så kallade "Bussluffarkartor" över Norrtälje, Kallhäll, Södertörn och Södertälje för att tipsa om potentiella smultronställen. I SL-områden har även personal från Nobina spelat in videohälsningar från sina egna smultronställen som visas i sociala medier. Dessutom har man skapat tre snapchatfilter och placerat dem på utvalda platser på kartan.

Här kan du se busschauffören Kenta prata om sitt favoritställe

 


Dela sidan: