Dela sidan:

I fyra år har Lina Thunberg varit en stor del i Isabella Löwengrips uppbyggande av sitt skönhetsimperium. Som försäljningschef på Löwengrip har hon arbetat med kampanjplanering för fysiska butiker och e-handel, samt uppbyggandet av varumärket Löwengrip på Amazon i Tyskland, Storbritannien och USA. 

Lina Thunberg har även suttit med i ledningsgruppen och haft personalansvar över olika team. Hon kom direkt till Löwengrip efter gymnasiet och har sedan dess varit med på en resa som gått från noll kronor, till en omsättning på 45 miljoner kronor (2017), trots att hon bara är 23 år gammal. 

Nu ser hon sig om efter nya utmaningar och byter den tidigare chefsrollen mot en annan, när hon blir ny affärsutvecklingschef för Facebook-byrån Ingager. 

– Jag har i flera år jobbat väldigt brett inom sälj och med fokus på ett och samma varumärke – därför känns det både roligt och spännande att gå in på ett snävare område men samtidigt ha insikt i fler branscher. Ingagers kunskap och organisatinon är minst sagt imponerande, det ska bli fantasktiskt kul att jobba på branschens ledande byrå och inte minst i rollen som Business Development Manager. Affärsutveckling kommer vara mitt största fokus och jag ser fram emot att se kunders potential och hjälpa dem växa, säger Lina Thunberg i en kommentar. 



Dela sidan: