Dela sidan:

I slutet av juni lanserade Apollo en ny grafisk profil, som ska visa att resebolaget blivit en starkare och modernare aktör genom att modernisera loggan med bland annat nya färger och typsnitt. 

Nu fortsätter man att uppmärksamma allmänheten om loggbytet och i samband med Europride i Stockholm syntes den nya loggan med hjälp av utomhusvepor längs med pride-tåget, en stor reklampelare på Norrmalmstorg, tävlingar och en brandad juicetruck under lördagen.

– Eftersom utfasningen av den gamla grafiska profilen kommer ske
successivt känns det nu väldigt kul att kunna visa det nya i ett så pass stort sammanhang som Pride. Vår nya färgpalett inkluderar Prideflaggans alla färger, och vi vill så klart ta tillfället i akt att vara med och hylla kärleken, säger Carina Kinnman, marknadschef på Apollo, i en kommentar.

Kampanjen gick på AdCityMedias strategiskt utvalda ytor i Stockholm city för att maximera synligheten under Europride. 



Dela sidan: