Dela sidan:

Blocket fortsätter att släppa reklamfilmer i mockumentär stil. Sedan tidigare har filmer som “Regina, Anden och Bilen”, “Kikki & El cykel”, “Ranelid & Bilen” och “Samir, farsan & bilarna” släppts. 

Nu är det dags för Tony Irving att dansa vidare i kortfilmskoncept ”Bakom varje Blocketannons finns en berättelse”. I filmen städar han och maken Alexander Skiöldsparr ut garaget och säljer bland annat steppskor och inlines. 

– Vi är väldigt glada att just Tony Irving är vår nya berättare och ambassadör. Han är en färgstark profil med mycket humor och vi ser fram emot att låta honom underhålla den stora publik som våra filmer attraherat. Med sin auktoritära tonalitet och välkända accent kan Tony nå fram till svenskarna som få andra, och få alla att tänka på Blocket nästa gång det är dags att rensa ut hemma, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket, i en kommentar. 

Tony Irving säger så här om samarbetet: 

– Jag och min man lever båda utifrån övertygelsen om att återbruk och återvinning är det enda rätta. Jag samarbetar aldrig med företag vars verksamhet jag inte har en genuin koppling till så jag blev därför väldigt glad när Blocket hörde av sig. Jag är själv en flitig användare som både köper, säljer och hyr via Blocket - det absolut bästa Blocket-kapet jag gjort var när jag hyrde en husbil som jag semestrade med under en sommar. 

Kampanjfilmen hittar du här: 



Dela sidan: