Dela sidan:

Resumé skrev i början på sommaren om RBK:s nya kommunikationsuppdrag för Hyperoptic, Storbritanniens snabbaste bredbandsbolag. 

Nu rullar den första kampanjfilmen ut i konceptet "Only one can be the fastest". På temat UK´s fastest har man tagit in kungarikets snabbaste stepdansare, Jo Scanlan, som steppar loss i en hastighet med kopplingar till det snabba bredbandet. 

– Hyperoptic behövde särskilja sig från konkurrenterna och nå ut till en bredare målgrupp. Bland annat genom att nå nya kunder på ett mer emotionellt och lustfyllt sätt, förklarar Kajsa Öijerholm, vd på RBK, i en kommentar.

– Jag tror att valet föll på RBK som partner just för att vi vågade presentera en oväntad lösning, plus att vi har en stor förståelse för såväl komplexa uppdrag som bredbandsmarknaden, som är rätt rörig.

Kampanjen lanseras med en reklamfilm samt banners på webb och i sociala medier och följs upp av utomhus och direktmarknadsföring över hela Storbritannien.

Här hittar du kampanjfilmen: 



Dela sidan: