Dela sidan:

Likt Instagram och Snapchat satsar nu Facebook på AR-spel. Till en början lanserar nätjätten två spel. Det ena är ett "minspel" där man tävlar om vem som kan hålla sig för skratt längst, i det andra ska du ducka för asteroider. 

Varje månad använder runt 1,3 miljarder människor Messenger och med spelen hoppas Facebook att fler ska upptäcka deras videochattfunktion. 

Messenger har sedan tidigare funktioner med möjligheten att lägga till foton eller videor och dela med sina vänner, som försvinner efter 24 timmar. Något som både Snapchat och Instagram också använder sig av. 

Facebook äger redan WhatsApp och Instagram, men genom att öka engagemanget och antalet marknadsanderlar i chattfunktionen så hoppas man konkurrera ännu mer med företag som Snapchat, Kinas WeChat och Apples iMessage. Detta uppger CNN

– Facebook konkurrerar ständigt med nya aktörer. De nya funktionerna är utformade för att få uppmärksamhet, säger Andrew Hogan, senioranalytiker på forskningsföretaget Forrester, till CNN.



Dela sidan: