Dela sidan:

Sedan 1969 har Eldorado siktat på att vara Sveriges bästa lågprisvarumärke. Några av matprodukterna har blivit ett stående inslag i skafferierna och nu uppmärksammar man några av produkterna med en egen klädkollektion. 

Stiliserade tryck av produkter som tomater i tomatjuice, Choco Flakes, makrillfiléer i tomatsås och ananas i skivor kommer att pryda kollektionen, som är inspirerad av streetwear-trenden. 

– Vi på Eldorado har alltid haft ett litet extra gott öga för unga, vare sig det är studenter eller de som lyckats få sitt första jobb. Därför känns det extra kul att kunna haka på streetwear-trenden som i sin grund till stor del byggts av just unga människor, säger Emma Töpel Hanson, Projektledare på Eldorado, Axfood, i en kommentar.

Kollektionen kommer att dyka upp bland annat under Way Out West och till hösten kommer Eldorado att synas på fler platser och kanaler. 

Kommunikationsbyrån Redgert Comms ligger bakom initiativet. 

– Eldorado har en unik position på den svenska livsmedelsmarknaden, med en extremt hög varumärkeskännedom finns det få som inte har en relation till Eldorado. Det blir samtidigt en utmaning att hitta på nya sätt att kommunicera och prata kring den typen av varumärken. Att ta fram en klädkollektion känns som ett kul sätt att kunna prata om Eldorado i nya kontexter, säger Daniel Redgert, vd på och grundare av Redgert Comms.



Dela sidan: