Dela sidan:

I över 25 år har Nina Nygaard jobbat med pr och kommunikation. Under åren har hon skaffat sig flera erfarenheter. 2004 grundade hon Sargasso Kommunikation, som fem år senare köptes upp av internationella byrånätverket Grayling. 

2014 köpte Gullers Grupp upp hennes nystartade bolag, även det vid namn Sargasso, och Nina Nygaard gick in som Senior Partner på byrån. 2015 lämnade hon dock Gullers Grupp för att söka nya utmaningar och idag är hon kommunikationschef på Riksidrottsförbundet.

Number10 är nöjda med att rekrytera Nina Nygaard till styrelsen. 

– Efterfrågan av en snabbrörlig byrå med högt engagemang är stort bland entreprenöriella bolag och företagsledare idag. Vi började 2018 med flera nya prestigefulla kunder och ser fram emot en utvecklingstakt nu i höst. Nina har gjort en imponerande resa med att driva och bygga upp framgångsrika byråer. Jag är väldigt stolt över att Number10 får möjlighet att växla upp med Nina ombord, säger Caroline Lidman, vd på Number10, i en kommentar.

Nina Nygarrd säger att hon känner sig inspirerad av Caroline Lidmans och Maria Fabricius dedikerade, kreativa och moderna syn på pr och kommunikation. 

–  De inspirerar mig stort och kan jag på något sätt bidra till deras framgång så gör jag gärna det. Att de dessutom hade den goda smaken att döpa sin byrå till Number10, ett välkänt begrepp för alla med minsta kunskap om idrott i allmänhet och fotboll i synnerhet, gör ju inte saken sämre, säger Nina Nygaard, kommunikationschef på Riksidrottsförbundet och nybliven styrelseledamot i Number10.



Dela sidan: