Dela sidan:

Malin Wikerberg var med och grundade Lite Attention som 2014 köptes upp av Garbergs och bytte namn till Garbergs Malmö. Sedan dess har hon haft rollen som creative director medan vd-stolen ockuperats av bland annat Linda Renulf som även hon var med och startade Lite Attention.

Nu står det dock klart att Malin Wikerberg tar över som vd medan Malin von Werder blir ensam creative director på Garbergs Malmö.

– Först och främst ska det bli enormt roligt. Jag var med och startade upp Garbergs Malmö-kontor så det känns som en ära att ta över vd-positionen, berättar Malin Wikerberg för Resumé.

Byrån får precis som tidigare stöttning av Stockholmskontorets ekonomiavdelning och chef.

– Fokus för alla Garbergs kontor är värdeskapande kreativitet, där tror jag att min erfarenhet och kompetens från kreatörssidan kan komma till stor nytta, säger Malin Wikerberg.

Precis som många andra byråchefer pekar Malin Wikerberg på att reklambyråer bör jobba för att bevisa det värde som en hög nivå på kreativitet som en reklambyrå kan bidra med för sina kunder.

– Vi har en väldigt stark strategisk kompetens men Garbergs spets har alltid legat inom det kreativa, vilket jag tror är rätt väg att gå för en reklambyrå. Världen över ser vi att mer strategiskt inriktade bolag har svårt att nå kreativ spets och istället måste köpa in den. Där kan vi sticka ut och göra skillnad för våra kunder, säger Malin Wikerberg.


Dela sidan: