Dela sidan:

I fredags drog den engelska ligafotbollen återigen igång. I Sverige populariserades ligan i mångt och mycket via Tipsextra och en idog förkämpe i Lars Gunnar Björklund som drog igång programmet redan 1962.

Premier league har även kommit att förknippas med spel, och då kanske främst Stryktipset. Och när en tradition pågått i över 50 är det oundvikligt att den även överskrider generationsgränser, något Stryktipset tar tillvara på i sin senaste kampanj "See you on Saturday", framtagen av Perfect Fools.

– Ända sedan Tipsextra sändes första gången för närmare 50 år sedan så har vi svenskar haft en speciell relation till engelsk fotboll och Stryktipset. En kärlek som tar sig olika uttryck men som löper över generationer, säger Monica Sandström, kommunikationschef Tipsspel.

Kampanjen kommer fortsätta löpa under fotbollssäsongen och tittarna kommer att få följa olika tippare från olika generationer. 

Intresserade kan även göra ett generationstest genom 13 stycken 1X2-frågor för att se vilken mental fotbollsålder och generation de egentligen tillhör.

– Med "generationstänket" känns det som vi har hittat en plattform för att berätta vilket fantastiskt engagerande och unikt spel Stryktipset är, säger Patrick Dry, creative director på Perfect Fools.



Dela sidan: