Dela sidan:

Nyförvärven gör medieanalytikern Thomas Baekdal, som skrivit för Resumé Insikt i två år, sällskap. De kommer att skriva en analys vardera var fjärde vecka, vilket innebär att prenumeranterna får en analys från varje vecka. Dessutom får de innehåll som exempelvis guider, kartläggningar, case och analyser från insiktsredaktionen.

– Vi är jätteglada över att Maya, Fredrik och Deeped kommer att skriva för oss och är övertygade om att deras expertis inom respektive område kommer att ge prenumeranterna både kunskap, insikter och affärsnytta, säger Resumé Insikts redaktörer Julia Lundin och Yasmine Winberg.

Maya Garkusha driver konsultbolaget Programmatic Consulting och har en bakgrund som chef över programmatic på Group M. Hon har också jobbat på 3Kronor och Omnicom Media Group.

– Programmatic har under de senaste åren exploderat och blivit en allt viktigare del för företagen att förstå. Men eftersom utvecklingen gått så fort har kunskapen inte riktigt hängt med. Min ambition är att läsarna kommer att få lära sig mer om adtech-landskapet utifrån de kommersiella och tekniska aspekterna, säger Maya Garkusha.

Fredrik Wass är mediestrateg och omvärldsbevakare på Sveriges Tidskrifter. Han har tidigare jobbat som journalist, kommunikationsrådgivare och konsult på bland annat Rebel & Bird och Intellecta Corporate.

– Många företag kan tjäna på att hämta metoder från hur medier producerar innehåll, men även tvärtom. I mina analyser vill jag visa bra exempel och metoder från den hybridtillvaro som media, reklam och pr befinner sig i idag. Jag vill fokusera så lite som möjligt på buzzwords och sånt som står på fluffiga keynotes. Det blir säkert utrymme för debatt och analyser av aktuella fenomen eller händelser också, speciellt med tanke på att det är valår och att världen står i brand bokstavligt talat. Jag hoppas på minst ett mediebråk under året, säger Fredrik Wass.

Deeped Strandh jobbar som digital planner på JMWGolin. Han har en lång bakgrund inom digital pr och sociala medier och ses som en av pionjärerna att utveckla sociala medier för marknadskommunikation.

Vad kan läsarna förvänta sig av dina texter?
– En nyfiken analys av digital marknadsföring som ibland kanske tar sig oväntade vägar, säger Deeped Strandh.

Resumé Insikt är Resumés varumärke för fördjupande journalistik. Har du ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här.


Dela sidan: