Dela sidan:

Under föräldraledigheten tenderar fokus att flyttas från jobbet till barnet. Men det kommer en tid när arbetslivet blir en del av vardagen igen och för att underlätta för kommunikatörer som varit borta från branschen att komma tillbaka på ett bra sätt lanserade Juno PR förra året en inskolning.

Inskolningen är till för att ge en snabb recap om vad som har hänt i omvärlden sedan föräldraledigheten, och hålls två gånger per år. I höst får Juno PR en ny samarbetspartner i Sveriges Annonsörer, som ska hjälpa till att erbjuda inskolningen till fler. 

– Det känns väldigt roligt att kunna bjuda in till höstens Inskolning tillsammans med Sveriges Annonsörer. Jag har själv precis varit föräldraledig och är det något man längtar efter, utöver inspiration och kunskap, så är det att umgås med personer som befinner sig i samma fas i livet som man själv, säger Désirée Maurd, grundare av Juno PR, i en kommentar.

– Det sker extremt mycket i vår bransch nästan hela tiden och det kan vara svårt att hänga med i allt som händer. När jag var föräldraledig blev den stressen extra påtaglig och jag tror många delar den känslan. Därför känns det kul och viktigt att vi nu kan erbjuda Inskolning till fler i vår bransch, säger Tero Marjamäki, kommunikationsansvarig på Sveriges Annonsörer.

Inskolningen är kostnadsfri och äger rum 12 september 2018. Mer information hittar du här



Dela sidan: