Dela sidan:

Mobilfria middagar blir alltmer sällsynt. Det vill Santa Maria ändra på med hjälp av appen "Taco hej mobilen". 

"Vi på Santa Maria brinner för spännande matupplevelser och middagsstunder oavsett om det är med sig själv eller med familj och vänner. En middag består i att uppleva smakerna och sällskapet men med intåget av smarta mobiltelefoner har middagsnjutningen fått konkurrens. Cirka hälften av svenskarna har någon form av skärm framme när de äter och med appar som designas för att stjäla vår uppmärksamhet är det svårt att hålla fokus. Om det inte är vår egen mobil så kan det vara ditt sällskap eller barn som äter middagen med mobilen istället för dig", skriver Santa Maria i ett pressmeddelande. 

Appen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån Apartment5 och i appen kan man mäta sin mobilfria middagstid genom att starta ett tidtagarur. Om du rör mobilen så slutar tiden att mätas. 

– Med kampanjen "Taco hej mobilen" hjälper vi Santa Maria att ta ställning och slå ett slag för middagen som en stund för sällskap bortom alla skärmar. Vi tror på varumärken som vågar ta ställning som en del i sin marknadsföring, säger Torgil Grim, Creative Strategist på Apartment5, i en kommentar. 

Lanseringen av appen "Taco hej mobilen" är en del av Santa Marias sponsorskap av TV-programmet Idol som sänds i TV4. Appen kommer att marknadsföras med film och annonser i sociala medier.

Arbetsgrupp:

Koncept och digitalt, Apartment5 
Torgil Grim, Creative Strategist

Filip Johansson, Creative Strategist 
Anders Bergmark, Creative Strategist 
Johan Angantyr, Art Director

Martin Löfqvist, Motion Graphics

Medieköp, Vizeum 
Louise Modigh, Digital Specialist / Media Architect 
Michaela Bognäs, Digital Specialist

Santa Maria 
Caroline Kågestam 
Louisa Thorselius
Anja Kempe

Kampanjfilm hittar du här: 



Dela sidan: