Dela sidan:

Den första kampanjen i samarbetet mellan Björn Borg och Nord DDB blev en succé. I samband med fotbolls-VM passade Björn Borg på att rikta en känga till Ryssland, med initiativet "Marriage Unblocked". 

Marriage Unblocked" är en digital plattform där man med hjälp av blockchain kan utbyta löften och gifta sig, både anonymt och offentligt. Björn Borg beskriver det som ett digitalt altare, där man kan lagra sina krypterade löften för alltid och få ett certifikat på sitt digitala äktenskap tillsammans med en symbolisk besparing i kryptovalutan Ether.

Kampanjen gjorde snabbt internationella avtryck och över 150 artiklar har skrivits om projektet. Contagious utsåg den till veckans kampanj i juli och sedan den lanserades har över 120 par gift sig via "Marriage Unblocked". 

– Vi tror att den första grundläggande rätten är att få älska vem man vill och därför kändes Marriage Unblocked så viktigt och rätt för oss som varumärke. Att vi hade hundratals förlovningar under första veckan och mängder med fin respons från HBTQ communities världen över känns såklart väldigt roligt. Vi vill göra kommunikation som når folks hjärtan och skapar en emotionell koppling till vårt varumärke, något vi lyckades bra med här och det gör oss extra stolta över Marriage Unblocked" säger Johanna Juhlin, global brand marketing manager Björn Borg, i en kommentar.

Kampanjfilm hittar du här:  



Dela sidan: