Dela sidan:

För fjortonde året i rad kommer Spinngalan att utse det gångna årets bästa pr-insatser. Precis som förra året leds juryn i år av Comviqs marknadschef Jim Carlberg.

– I takt med att med att reklam och PR flyter samman allt mer har vi redan börjat se en trend i att allt fler reklambyråer och fullservicebyråer är med och tävlar i Spinn. Detta är något jag tror att vi kommer få se ännu mer av och det ska bli intressant att se hur det utvecklar sig i årets upplaga av galan, säger han i ett pressmeddelande.

Förra året stod Jung som galans stora vinnare med sex pallplatser varav fyra guld. 

Galan brukar gå av stapeln i slutet av november men tävlingsbidrag kan skickas in från och med i morgon till och med den 30 september.

Utöver juryordförande Jim Carlberg består juryn av:

Marita Wengelin, MAX Burgers
Jenny Engström, STF
Frida Dahlgren, Prime Weber Shandwick
Per Frykebrant, Bellbird
Rolf van den Brink, Dagens Opinion
Micael Dahlen, Handelshögskolan
Johanna Lindskog Lindell, Danske Bank
Alexander Mason, Cision
Weronica Nilsson, Åhléns
Helene Schöldsten, WSP

Som kommer att bedöma följande kategorier:

Årets Innovationskampanj
Årets bästa PR-kampanj
Årets konsumentkampanj
Årets business to business
Årets integrerade kampanj
Årets influencerkampanj
Årets samhällsinformationskampanj
Årets non-profit
Årets varumärkesbyggare
Årets content marketing
Årets rookie
Årets kund



Dela sidan: