Dela sidan:

Försäkringsbolaget Volvia lanserar 12 kortfilmer med historier inspirerade av verkligheten. Kortfilmerna har en längd på sex till tolv sekunder och är ett resultat av Volvias nya kommunikationskoncept "Hela vägen". 

Volvia är det försäkringsbolag som har flest Volvo-bilar försäkrade och målet med det nya konceptet är att nå fler ägare av såväl nya som begagnade Volvo-bilar.

– Vi arbetar med ett helhetstänk utan bäst-före-datum. Med det här konceptet får vi ett brett utrymme att prata om både skador och våra initiativ för att skadeförebygga på ett sätt som är engagerande och relevant, säger Sofia Bergfors, marknadschef på Volvia, i en kommentar.

Kortfilmerna rullar ut under hösten och skildrar nära, humoristiska och olycksdrabbade situationer.

Byrån bakom kampanjen är Animal och produktionsbolag Giants & Toys med regissören Andrea Eckerbom.

– Det här har varit ett fantastisk roligt projekt. Utmaningen i Volvias brief var väldigt tydlig och det har varit ett gigantiskt teamwork där vi, vår uppdragsgivare, produktionsbolag och mediebyrå samarbetat. Att producera 12 filmer under 2 inspelningsdagar var en rejäl utmaning, säger Manne Schagerström, senior sdvisor på Animal.

Arbetsgrupp: 
Byrå: Animal
Produktionsbolag: Giants & Toys
Mediebyrå: Mindshare

Några av kampanjfilmerna hittar du här: 



Dela sidan: