Dela sidan:

En av byråbranschens stora trender är just nu att alltfler varumärken väljer att starta egna inhouse-avdelningar istället för att köpa in delar av marknadskommunikationen.

Nu ser vi ytterligare bevis för trenden när Nord DDB:s prisbelönta copywriter Christer Klinth lämnar en av Sveriges främsta byråer för att bli kommunikationsstrateg på Hjärt-Lungfonden. Hjärt-Lungfonden satsar just nu på att stärka sitt inhouse-team under ledning av marknadschefen Anna Fredholm.

– Behovet av forskning kring Sveriges vanligaste dödsorsak är omättligt. Samtidigt finns det en stor potential för att fler ska välja att ekonomiskt stödja Hjärt-Lungfondens vision om ett land fritt från hjärt-lungsjukdom, säger Christer Klinth i ett pressmeddelande..

Christer Klint har personlig erfarenhet från det Hjärt-Lungfonden försöker bekämpa. För tre år sedan drabbades han av kärlkramp vilket ledde till titthålsoperation och ballongsprängning av ett tilltäpt blodkärl.

– Inte ens elitmotionärer kan räkna med att gå fria från sådant här, berättade min
hjärtläkare för mig. Diagnosen var överraskade, jag cykelpendlar 3 mil om dagen året om och tränar karate på svartbältesnivå flera gånger i veckan. Det var "dåliga gener" som bidrog till mina besvär – som jag är helt fri från nu tack vare forskning och
medicintekniska framsteg, avslutar Christer.



Dela sidan: