Dela sidan:

På Stureplans digitala skärm har Non-Violence placerat en meter-lång interaktiv revolver för att visa hur donationer gör skillnad. Organisationens syfte är att utbilda barn och unga att lösa konflikter utan våld och vänder sig nu till allmänheten om hjälp. 

Non-Violence logga består vanligtvis av en knuten pistol, inspirerad av Carl Fredrik Reuterswärd skulptur, men på den digitala skärmen på Stureplan har man tillsammans med byrån Acne skapat en upplevelse där åskådaren på ett pedagogiskt sätt kan se hur en donation gör skillnad.

Billboarden visar en revolver och en titel som ber åskådaren att swisha för att skapa förändring. När donationen sedan trillar in så sluts pistolen och bildar istället Non-Violence logga. 

– Genom att låta människor delta i skapandet av denna ikoniska symbol, påminner vi dem om att det är möjligt att förhindra och förebygga våld om vi alla hjälps åt och bidrar till bra initiativ som gör skillnad, säger Tiago Pinho, Senior Creative, Acne. 

Kampanjen lanserades tisdagen den 5 september och vill erbjuda ett bredare perspektiv till den ensidiga debatt som omger ett av valets största frågor – lag och ordning.

Arbetsgrupp:

Executive Creative Director: Johan Bello
Senior Creative: Tiago Pinho
Senior Planner: Matthew Hearle
Creative: Joel Lindblad, Mirian Tsujita, Christian Karlsson
Project Manager: Emma Branting
Executive Producer: Niclas Bergström
Technical Director: Svante Hellberg
Non-Violence Sweden manager: Zena Fialdini
Animation & Motion: Origolab Studios



Dela sidan: