Dela sidan:

I samband med heldagskonferensen Framtidens Marknadsavdelning den 19 september delar Resumé ut pris till en svensk marknadsavdelning som jobbar framtidsinriktat, nydanande och med innovationskraft.

Efter två möten med långa diskussioner har sex marknadsavdelningar nominerats till priset:

• AMF Fastigheter
• Atea
• Nocco
• SAS
• TUI
• ATG

Totalt har ett 20-tal bidrag gått vidare till granskning av juryn. Daniel Collin, juryordförande, vittnar om ett givande arbete. 

– Det har varit ett väldigt roligt uppdrag att få inblick i så många olika marknadsavdelningar, säger han och fortsätter:

– Generellt kan jag säga att juryn imponerades över nivån på det vi fick läsa och se. Om vi utanför juryrummet har erfarit hur det finns företag där marknadsavdelning och försäljningsavdelning snarare konkurrerar än samarbetar med varandra så var bilden hos de nominerade tvärtom. På sina ställen kunde vi känna hur kulturen på marknadsavdelningen är så stark att den tog sig ända in i våra diskussioner. 

De andra som har deltagit i juryarbetet är: Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King, Emma Thorp, vd Scream Stockholm, Carina Hillerström, marknadschef på Mediekompaniet, Hélène Barnekow, fd Sverigechef på Telia, Cecilia Perlind, general manager communications, Kantar Sifo, och Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé.

Läs mer om Framtidens Marknadsavdelning och säkra din biljett här.



Dela sidan: