Dela sidan:

Den nya avdelningen ska tillmötesgå internationella kunder som vill nå ut till flera skandinaviska marknader, och ambitionen är att samla byråns skandinaviska PR-tjänster under en och samma avdelning. Avdelningen ska möta en efterfrågan av kommunikationslösningar över flera skandinaviska marknader.

– Vi ser en tydlig tendens bland våra internationella kunder som betraktar Skandinavien som en och samma marknad, även om de politiska, kulturella och sociala skillnaderna mellan de skandinaviska länderna kan variera stort. Vi har verkat över flera marknader sedan vår start för snart 25 år sedan och har idag en stark expertis på de individuella marknaderna i kombination med det skandinaviska helhetstänk som internationella kunder efterfrågar. Att samla våra marknader under en avdelning och centralisera vårt skandinaviska erbjudande känns som ett naturligt steg i utvecklingen av vår byrå, säger Allan Sonne Sørensen, Partner & CEO.

Den nya avdelningen ska ledas av Tina Baungaard-Jensen, tidigare ansvarig för byråns verksamhet i Danmark. 

– Det finns stora möjligheter att förverkliga den potential som våra kunder har i Skandinavien – både över flera marknader och på de enskilda marknaderna. Att samla stark kompetens från hela Skandinavien under en avdelning ger oss stora fördelar, energin blir som högst och vi kan skapa bäst resultat när vi arbetar nära varandra", säger Tina Baungaard-Jensen, Director of PR Scandinavia.


Dela sidan: