Dela sidan:

Genom ett mer gediget och fokuserat arbete med kundernas erbjudande, vill den nya byrån BSW skilja sig från andra kreativa byråer. Tillsammans med reklam- och kommunikationskonsulterna Mattias Bohlin och Nima Stillerud startar Magnus Wistam upp den nya kommunikationsbyrån BSW, som står för initialerna av deras efternamn. 

Det innebär att Magnus Wistam lämnar vd-rollen på MSL. Mattias Bohlin och Nima Stillerud, som tillsammans med Oscar Askelöf grundat reklambyrån 13, väljer att ta med sig tillgångarna i nuvarande byrån in i den nya verksamheten.

– Vi vill hjälpa våra kunder att skapa tillväxt. Det vill vi uppnå genom att lägga mer energi på att arbeta kreativt med kundens erbjudande, för att därmed skapa rätt förutsättningar för riktigt bra kommunikation, säger Magnus Wistam i en kommentar.

Utgångspunkten i byråns arbete är att säkerställa, ompaketera eller skapa ett starkt erbjudande åt uppdragsgivaren. Byråns ambition är att arbeta fritt, nätverksoberoende och kanalobjektivt från koncept till genomförande. 

BSW anser att de flesta byråer är låsta i sina strukturer från 00-talet och att det finns goda möjligheter för en ny typ av kommunikationsbyrå, när den digitala utvecklingen leder till nya konsumentbeteenden som kräver nya konsumentlösningar. 

– Ett starkt erbjudande, emotionellt eller rationellt, behöver vara bärande i reklamkampanjer idag för att någon ska bry sig. Oavsett om man använder sig av traditionell printreklam eller influencers, säger Nima Stillerud


Dela sidan: