Dela sidan:

En diskussion om annonsörers varumärksskydd har varit aktuell de senaste åren, och redan 2011 kunde Digiday rapportera om på Youtube har annonser från MSN dykt upp tillsammans med en animation med en man som slår sin flickvän, samtidigt som telekomföretaget Sprints annonser dykt upp tillsammans med pornografiska robotfilmer. Förra året uppstod en mindre kris på YouTube, då ett flertal större amerikanska företag så som AT&T, Verizon och Johnson & Johnson lämnade plattformen i samband med att deras annonser placerats tillsammans med videor med liknande olämpligt innehåll. 

Med ambition att stärka varumärksskyddet och åtgärda en del av problemet lanserar mediaföretaget Vice videoplattformen Vice Video Everywhere, som garanterar att företags videoannonsering på tredjepartsplattformar endast dyker upp tillsammans med innehåll ägt av Vice, skriver The Drum.  Tjänsten beskrivs av Vice som en "one-stop shop" för företag som vill nå en bred ung publik utan att riskera att deras annonser dyker upp tillsammans med olämpligt material, skriver Campaign

– Det digitala medialandskapet utvecklas kontinuerligt, och företag efterfrågar mer än någonsin en varumärksskyddad miljö och där videoinnehåll ges 100% synbarhet, kommenterar Dominique Delport, global managing director på Vice. 



Dela sidan: