Dela sidan:

Den 19 september slår Resumé upp portarna till heldagskonferensen Framtidens Marknadsavdelning. I samband med konferensen delar man ut pris till en svensk marknadsavdelning som jobbar framtidsinriktat, nydanande och med innovationskraft. 

Fastighetsbolaget AMF Fastigheter är en av de sex nominerade i Framtidens Marknadsavdelning. Med ett nära samarbete mellan marknad, kommunikation och pr samt övrig verksamhet, har man skapat en arbetsplats där man vågar testa nya sätt att nå sin målgrupp och initiera nya samarbeten. 

Den femte april i år slog man upp dörrarna till ett retailkoncept i centrala Stockholm, under namnet The Lobby. Och den femte maj lanserades konceptet Stockholm under stjärnorna på taket i kvarteret Urban Escape, som är stadens största stadsutvecklingskoncept sedan 70-talet, där man bjöd in prioriterade målgrupper innan takparken öppnar för allmän beskådan. 

Resumé har intervjuat Anna Thelander, marknadschef på AMF Fastigheter, om varför hon tror att AMF Fastighet blivit nominerade i Framtidens Marknadsavdelning. 

Hur känns det att vara nominerad till Framtidens marknadsavdelning?
– Det känns såklart jätteroligt! Jag är relativt ny i bolaget men efter vad jag sett här är jag inte förvånad! Jag känner mig ödmjuk inför uppgiften att ta arbetet vidare och lyfta ännu ett snäpp.

Varför tror du att ni har blivit nominerade till det här priset?
– Jag tror dels att det handlar om våra stadsutvecklingsprojekt, Urban Escape, där vi skapat en helt ny typ av stadsrum där människor vill vara. Vi är väldigt syftesdrivna i det arbetet vilket gör det lätt att ta fram relevant innehåll. Sen tror jag också att det handlar om att vi arbetar agilt i projektform och helt integrerat med exempelvis driften och med säljavdelningen. Dessutom jobbar vi genomgående med ambassadörer som pratar gott om oss och vårt erbjudande.

Vad tror du krävs av framtidens marknadsavdelning?
– När allt går väldigt fort gäller det att ha ett tydligt "why" och ett team för man har kul och känner tillit till varandra. Ett nära samarbete med olika funktioner i bolaget. Externa samarbeten och partnerskap, på riktigt och där det finns en win-win. Kompetenser som behövs tror jag är såklart experter inom digitalt, media, insikt och analys, men också människor som drivs av kundupplevelse för att aldrig tappa kundperspektivet och relevansen i det vi gör.

LÄS MER
De kan vinna Framtidens Marknadsavdelning

LÄS MER: Atea om nomineringen: "Vi har alltid velat gå våra egna vägar"

Läs mer om Framtidens Marknadsavdelning och säkra din biljett här.


Dela sidan: