Dela sidan:

I samband med samarbetet dubbleras utgivningen, och Kupé Junior kommer till hösten komma ut med fyra nummer per år. Kupé Junior inriktar sig till yngre läsare och finns precis som SJ:s tidning Kupé på alla SJ-tåg. 

– Kupé Junior har blivit väldigt uppskattad av både barn och deras föräldrar. Den bidrar till att tågresan blir en mysig stund tillsammans. KP är Sveriges största barntidning och vet vad läsarna vill ha, därför är det klockrent att samarbeta med dem, säger Malou Sjörin, kommunikationsdirektör på SJ och ansvarig utgivare för Kupé Junior.

Samarbetet kommer innebära mer av det som kännetecknar Kamratposten – en stark läsarkontakt. Ett återkommande segment redan nu är till exempel att en av SJs lokförare, Daniel Bergman, svarar på unga läsares frågor om tåg. 

– En av sakerna som gör KP till en unik tidning är den täta läsarkontakten. Vi får cirka 1500 läsarmejl i veckan. Så vi vet vad läsarna efterfrågar. Att nu få chansen att göra ännu mer av den journalistiken – och nå ut till alla barn som reser med SJs tåg – känns jätteroligt. Tågresor är verkligen ett bra tillfälle då man i lugn och ro kan läsa och klura, säger Lukas Björkman, chefredaktör för KP.


Dela sidan: