Dela sidan:

Nästa vecka drar tävlingen igång för andra gången, där man tävlar om vem som bäst möter frågan "Har du en idé som kan göra världen lite bättre?". Förra året kom 4321 bidrag in och tävlingen vann pris i Swedish Content Awards.

–Vi blev överväldigade av responsen. Det visar att det finns en fantastisk entreprenörskraft och ett engagemang att hjälpa både människor och vår planet. Förra årets vinnare är fina exempel på detta. För dem handlade det om allt från att flyga mediciner med drönare och reducera påverkan på våra vattenresurser till att inspirera elever att äta skollunch och minska matsvinnet, säger Johan Bryngelson, Head of Group Brand and Marketing på Swedbank.

I år får tio finalister live-pitcha sina idéer och får en summa på mellan 200 000 och 500 000 kronor i prispengar.

–Vi ser Swedbank rivstart som en hyllning till innovation och entreprenörskap och vill med tävlingen få fler att våga ta klivet. Som inspiration kommer vi i filmer och annan kommunikation lyfta tre av förra årets vinnare, de har verkligen utmanat sig själva och visat att mycket är möjligt, säger Johan Eriksson, externkommunikationschef Swedbank.

Tävlingen pågår tills 1 december. Juryn presenteras i början av oktober och består av tio deltagare från både Swedbank och andra organisationer som representerar områdena innovation, entreprenörskap, hållbarhet/CSR, miljö, start up/tech och företagande.



Dela sidan: