Dela sidan:

SAS, ATEA, ATG, AMF Fasighter, TUI och Nocco var alla nominerade till Framtidens Marknadsavdelning. Till slut stod det klart att det blir Nocco som kammar hem priset. På scen var det en märkbart rörd Louise Nobel, marknadschef Nocco, som tog emot priset. 

– Teamet, kom kom, säger hon och tar upp Nocco-teamet på scen. 

– Jag börjar nästan gråta. Tack Resumé, det här känns otroligt häftigt. Vi jobbar stenhårt dag som natt – eller vad säger du Linus? 

– Vilka jävla medtävlare ändå, säger Linus Carlén, varumärkeschef på Nocco och som går att läsa mer om i Resumés senaste nummer. 

Chefredaktör Fredrik Svedjetun betonar i senaste numret av Resumé samarbetet som ett av Noccos framgångsrecept: 
"Marknadsavdelningen är en del av företagets alla delar, och vice versa. Här finns inga murar. Marknad, sälj, innovation och produktutveckling korsbefruktar ständigt varandra med idéer, insikter och erfarenheter. Det rör sig om en öppen, kreativ miljö med högt i tak. 

Det här är några av anledningarna till varför vi utser Noccos team till Framtidens Marknadsavdelning 2018.

Juryn som utsett Framtidens Marknadsavdelning är: Fredrik Svedjetun, chefredaktör Resumé, Daniel Collin, kommunikationsstrateg, Vinter, Héléne Barnekow, 
fd Sverigechef, Telia, Cecilia Perlind, 
general manager communications, Kantar Sifo, Carina Hillerström, marknadschef, Mediekompaniet, Emma Thorp, vd, Scream Stockholm och Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter, King

Motiveringen lyder: "På Framtidens Marknadsavdelning 2018 är kulturen så stark att den kändes ända in i juryrummet. Innovation är en lika naturlig del i verksamheten som närheten till kunderna, vilket gör att avståndet mellan insikt och idé känns obefintligt. Juryn får känslan av att det här är lika mycket en community som en marknadsavdelning, och att alla är välkomna, såväl samarbetspartner som konsumenter. Hos vinnaren är det nog ingen medarbetare som känner att "de går till jobbet". Där är man i stället med och skapar stordåd gena en kultur delad av alla. Genom ett lyckat recept med lika delar intuition och magi som noggrannhet och struktur lyckas årets vinnare med både varumärkesbyggande och försäljning på ett sätt som gör många avundsjuka. Årets vinnare är – Nocco!"



Dela sidan: