Dela sidan:

För att stärka Social First-byråns förmåga att producera och leverera marknadsföring som bryter mot stereotyper och fördomar samt bidrar till att skapa normbrytande budskap, har All of us i samarbete med The Amazing Society startat en diversity panel som ska skapa en förändring i reklambranschen. 

– Panelen är en viktig komponent i vår process för etiskt kvalitetssäkerställande och hjälper oss att ta nästa steg i vårt arbete att driva en förändring av de budskap och bilder reklambranschen producerar, säger Tobias Franzén, vd på The Amazing Society, i en kommentar. 

Sex personer från All of us ska under tre månader granska och komma med feedback på processen. 

– Vi ser det här som ett sätt att få in andra perspektiv i den kreativa processen och därmed förhoppningsvis kunna göra skillnad på riktigt. Jag ser fram emot att vara med i The Amazing Societys förändringsarbete på det här sättet, säger Roshanak Fatahian, grundare av All of us som också sitter i panelen. 

Deltagare i panelen är
:
Roshanak Fatahian
Brandon Sekitto
Bora Özturk
Gabriela Velasquez Ulloa
Nathalie Ruejas Jonson
Arijana Duvnjak



Dela sidan: