Dela sidan:

AgAge:s "40 under 40" samlar årligen beslutsfattare, entreprenörer och kreativa talanger inom kommunikationssektorn. På listan trängs toppar från företag som Youtube, Amazon, Linkedin och Procter & Gamle med byråchefer på BBDO, MullenLowe och svenska Acne.

Johan Bello, executive creative director på Acne som under 2017 även återfanns högst upp bland svenska cd:s på Best Ads ranking finns med på "40 under 40". I motiveringen nämns Ikeas omtalade svar på Balenciagas lyxväska från våren 2017.

"Ikeas svar på Balenciaga, när det kom ut med en lyxväska för 2145 dollar som liknade en blå Ikea-kassen, är det bara ett exempel på de snabba svar från varumärket signerade Johan Bello, 35 år och kreativ chef för Acne, Ikeas globala byrå. Annonsenvisar konsumenterna om hur man skiljer en 99-procentig Ikea-blåpåse från en "falsk" och påminner människor om bara vem som tänkte originalet."

Johan Bello kom till Acne 2007 och har tidigare arbetat på Mother i London och Madre i Buenos Aires.



Dela sidan: