Dela sidan:

Det är inte bara via appen som Klarna vill göra betalningarna mer smooth. Nu beger man sig ut i den fysiska världen och synkroniserar digitala utomhustavlor med butikers larmsystem för att påminna om betalningen. 

– Vi vill göra betalningar mer smooth på alla tänkbara sätt. Statistiken från vår app visar en rejäl minskning när det kommer till glömda fakturor. Nu när vi dessutom finns som betalningsalternativ i fysiska butiker blev det lite extra kul att testa hur en pushnotis skulle kunna se ut i verkliga livet, säger Christian Cabau, marknadschef för Klarna Sverige, i en kommentar. 

Den som lämnar en butik med obetald vara kommer överraskas av meddelandet "missa aldrig en betalning med Klarnas app". De digitala utomhustavlorna kommer vara aktiverade runt om i Stockholm. 

Bakom kampanjen står Klarnas kommunikationsbyrå Nord DDB. 

Credits:

Klarna:
Christian Cabau – Marketing Director
Emelie Karlsson – Marketing Manager

NORD DDB:
Malin Marklund – Account Director
Anton Bolin – Art Director
Svante Pårup – Copywriter
Susanne Johansson – PR Director
Johan Rynell – Planning Director

House:
Director / Producer - Matilda Callenbo
Producer / FAD - Christine Norberg
Director of Photography - Natan Gullström
Post Producer/VFX Artist - Tomas Wall
Grade / VFX Artist - Robert Eskekärr
Online / VFX Artist - Olle Lindholm

Motion Graphics: Luca Monterosso
Editing: Nils Moström

Kampanjfilm hittar du här: 



Dela sidan: