Dela sidan:

Samarbetet mellan Mittmedia och Schibsted kommer att påbörjas i Dalarna och Örebro. Resultatet avgör om samarbetet utökas eller inte. Det övergripande syftet är att stärka erbjudandena på den lokala annonsmarknaden genom att utnyttja båda koncernernas styrkor.

– Sedan lanseringen tidigare i år har vi kunnat se en stark tillväxt av kunder i AdMarket. Responsen har varit fantastisk och många av kunderna lyfter fram enkelheten i att nå ut på sveriges största sajter och appar som den största fördelen, säger Johan Åsén, Produktdirektör i Schibsted Sales & Inventory i ett pressmeddelande.

– Sedan vi implementerade vår nya affärslogik genom Reacher har vår digitala affär haft en kraftig tillväxt på alla plan. När vi nu går in i det här spännande och viktiga samarbetet och inkluderar Schibsteds starka varumärken och annonslager i vårt erbjudande stärker vi den målgruppslogik som är central i Reacher. På så sätt kan vi bli ännu mer relevanta för våra kunder och deras behov av att nå rätt mottagare, säger Emil Danielsson, affärsutvecklare i Mittmedia i en kommentar.

Samarbetet kan ses som i ett led i den medieutvecklingen som många spått i Sverige – ett ökat samarbete beträffande teknik och distribution. I pressmeddelandet framgår att koncernerna har en" samsyn på annonsmarknadens utveckling och de allt högre krav som kunderna ställer på kontext och kvalitet".

– Mittmedia och vår bransch behöver hela tiden utveckla den digitala annonsaffären. Vi behöver göra det tillsammans med samarbetspartners där vi ser att vi från båda håll kan tillföra ett mervärde till affären. Initiativet med Schibsted är ett exempel på just den typen av samarbete, säger Staffan Lönner, företagsmarknadschef Mittmedia i en kommentar.

Johan Åsén säger i en kommentar:
– Genom samarbetet med Mittmedia kompletterar vi varumärkesportföljen ytterligare i AdMarket. Vi gör det möjligt för våra gemensamma kunder att nå ut ännu bredare på den lokala marknaden i trygga och säkra annonsmiljöer.



Dela sidan: