Dela sidan:

Resumé drog under våren 2018 igång en satsning på kompetensnätverk. Idag hölls den första träffen för en av marknadschefsgrupperna på Tändstickspalatset i Stockholm, och snart arrangeras premiärmötet för ytterligare en grupp.

– Det var en riktigt bra start med god stämning och givande samtal, säger Daniel Linde, projektledare för Resumé Nätverk.

Tio marknadschefer deltog på det första mötet, från företag som Biltema, Tallink Silja och Verifone. Samtalen leds av den erfarne mötesledaren Stefan Melin.

– Vi blandar marknadschefer från olika branscher, och det bidrar till att vi får en riktigt bra dynamik. Genom att det är mindre grupper blir det konkreta diskussioner där man kan gå in på djupet i de ämnen som tas upp, säger Daniel Linde.

Resumé har det senaste året fördjupat sig i den utmanande situationen för landets marknadschefer, bland annat i ett stort event och temanummer om Framtidens Marknadsavdelning.

Nästa utgåva av magasinet, som släpps i samband med seminariet och galan Sveriges Bästa Marknadschefer 2018, borrar också ner sig i marknadschefernas utmaningar.

– Det är väldigt utmanande att vara marknadschef idag och vi på Resumé vill fungera som ett stöd och skapa möjligheter till kunskapsutbyte, både genom våra redaktionella produkter, event, utbildningar och andra mötesplatser. Det känns superroligt att Resumé Nätverk nu är igång på allvar, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör på Resumé.

Utöver de två marknadschefsgrupperna startar en grupp för kommunikationschefer i slutet av oktober. Efter årsskiftet startar också nätverk för varumärkeschefer.

Läs mer om Resumé Nätverk här.



Dela sidan: