Dela sidan:

Några talare är redan klara till Content Day, som arrangeras på Berns i Stockholm den 14 november. Bland annat berättar Staffan Ekengren, Head of Scania Newsdesk, om om konsten att bygga en effektdriven contentorganisation, Malin Cronqvist, grundare av Help2Help, delar med sig om effektivt insamlingsarbete, Johan Eriksson, extern kommunikationschef på Swedbank, talar under rubriken ”Kommunikation som positiv förändringskraft” och Karin Nyman, kommunikationsdirektör på SAS, ska tala om sin nya contentdrivna organisation.

Madeleine Bäck, vd på Swedish Content Agencies, berättar att målet är att ge contentköpare årets bästa kunskapsdag.

– Ihop med Resumé vet vi att Content Day blir än bättre. Vi kan slå samman vårt branschkunnande och får på köpet tryggheten i att Resumé är en proffsig eventarrangör med hög räckvidd till hugade biljettköpare, säger hon.

Hur blir årets Content Day jämfört med tidigare år?

– I år har vi fokuserat än mer på konkret nytta, snarare än inspiration. Vi vill visa upp de bästa casen inom content marketing. I år tycker jag att programmet känns riktigt piggt, matigt och kunskapsspäckat. Vi kan presentera content marketings effekt över hela spektrat – från näringsliv till ideell sektor.

Finns något särskilt tema i år?

– Temat för året är effekt. Det blir allt viktigare att mäta och följa upp hur väl investeringen i content marketing fungerar. Vi hoppas kunna inspirera branschen till att bli än bättre på detta.

Vilka hoppas du ska komma på eventet?

– Dels köpare av marknadsföring. Content Day kan ge vägledning i frågor som specifikt gäller investeringar i content marketing. Dels de som på något sätt jobbar med produktion eller distribution av content marketing. Content Day är ett lysande tillfälle att lära av varandra.

Vilka utmaningar upplever du att din del av branschen brottas med just nu?

– Just effektmätning är en sådan sak. Hur ska vi mäta, på vilket sätt och hur mycket? Skillnaden mellan att mäta spridning och ROI, exempelvis. Vi hoppas att Content Day ska ge vägledning.

Läs mer om Content Day 2018 och säkra dina biljetter här.



Dela sidan: