Dela sidan:

Tidigare i år stod det klart att Valentin & Byhr fusionerades med reklambyrån Mockup för att satsa på ett service design- och customer experience-inriktat erbjudande.

– Som alla byråer har vi sedan starten drivits av att göra skillnad för kunderna. Många aktörer inom service design saknar i dag en uppföljning på de insiktsrapporter man tar fram. Vi tar nästa steg genom att även skapa kommunikation baserat på våra insikter och äger därmed hela processen, berättade Mockups vd Erik Sanderoth i samband med sammanslagningen.

I ett pressmeddelande berättar Valentin Experience att de den senaste tiden jobbat intensivt med införsäljning av det nya erbjudandet.

Nu har den nya byrån gjort klart med sin första storkund – textilföretaget Ludvig Svensson.

– När vi träffade Valentin och fick deras customer experience-process presenterad för
oss så kände vi direkt att det var något vi ville gå vidare med. Vi behöver utveckla vårt
erbjudande inom affärsområdet inredningstextil och vill öka förståelsen för våra kunders faktiska behov, så att vi säkerställer att vår kommunikation och våra produkter verkligen är värdeskapande för dem. Det är där vi måste börja för att på sikt kunna ta positionen som kunskapsledare inom inredningstextil och textila klimatlösningar, säger Annika Svedberg, business area manager, Interior Textiles, på Ludvig Svensson.

Samarbetet inleddes redan i augusti och Valentin Experience har redan hunnit påbörja en del av customer experience-arbetet, under hösten kommer de jobba på ytterligare projekt inom webb- och varumärkeskommunikation för Ludvig Svensson.

– Ludvig Svensson är ett anrikt och framgångsrikt företag som är världsledande inom
odlingsväv. För oss är de en drömkund då de både har en fantastisk historia och ett
väldigt innovativt erbjudande. Jag är riktigt glad att de nu valt oss som huvudbyrå.
Att vi dessutom startar upp samarbetet med ett customer experience-uppdrag bekräftar
styrkan med vårt nya erbjudande, säger Magnus Tengby, vd på Valentin Experience.



Dela sidan: