Dela sidan:

AMF Fastigheter och Västermalmsgallerian i Stockholm satsar på att bli huvudstadens mest attraktiva shoppingalternativ för hundägare.

Som en del i den satsningen lanserar man nu ett medieformat som ska tilltala själva hundarna och i förlängningen deras ägare.

I de nya reklamenheterna, som placerats ut runtom Västermalmsgallerian, försöker man pocka på hundarnas uppmärksamhet inte genom snittsig copy eller färgsprakande art direction utan en doft av baconpastej. Kampanjen är framtagen i samarbete med Tillsammans Sthlm. Utomhuslösningen står Havelle för.

– Vi ville skapa en enhet som tränger igenom luktmediebruset i form av höstlöv, andra
hundar och smådjur. Baconpastej i kombination med ett slagkraftigt textbudskap
visade sig ha den stopping power vi sökte, säger Elin Levander och Mattias
Manitski, kreatörer på Tillsammans Sthlm, i ett pressmeddelande.

Som del i kampanjen kommer Västermalmsgallerian även öppna upp en "hundlounge". På lördagar kommer även Arken Zoo på Kungsholmen att vara där med olika aktiveringar.

Arbetsgrupp Tillsammans Sthlm:

Kristian Mirsch, Kundansvarig
Sofia Göthlin, Operativ Projektledare
Elin Levander, Art Director
Mattias Manitski, Copywriter
Roberta Maroutian, Social Media Manager
Martin Hammargren, Motion Director

AMF Fastigheter:

Emma Norén, Marknadsansvarig, Västermalmsgallerian

Kreativ utomhuslösning:
Torbjörn Christell, Havelle



Dela sidan: