Dela sidan:

Den B2B-inriktade contentbyrån Borg & Owilli har de senaste åren vuxit rejält. Byrån har bland annat ett partnerskap med Bonnierägda Veckans Affärer, VA Finans och Business Insider Nordic.

Nu inleder man ett samarbete även med Schibsted. Borg & Owilli kommer att leverera B2B-inriktade nativeannonser till SvD Näringsliv i print. Schibsted vill genom det nya partnerskapet öka dialogen med B2B-kunder genom Borg & Owillis nätverk.

– Det känns väldigt spännande för båda parter. För Borg & Owillis del innebär det att vi tar ytterligare ett kliv framåt och breddar vårt B2B-erbjudande till nya kanaler. Schibsted kommer även få möjlighet att få in ett nytt kundsegment som tidigare inte har marknadsförts sig i deras kanaler, berättar Mike Owilli, vd på Borg & Owilli för Resumé.

– Vi är glada att ha inlett samarbetet med Borg & Owilli som partner i B2B-segmentet. Att nå ut till beslutsfattare i dagens marknad kräver bra kommunikation i en kontext som är relevant för sammanhanget. Tyngden i SvD Näringsliv tillsammans med kompetensen hos Borg & Owilli känns som en bra matchning, säger Joakim Flodin, försäljningsdirektör på Schibsted.

För Borg & Owillis del är det ett omfattande avtal, även om de inte vill avslöja några exakta siffror, som kommer betyda ytterligare tillväxt. Enligt Mike Owilli finns det dock inga planer på att sälja byrån, även om det finns intressenter.

– Det finns ett stort intresse, mer än så kan jag inte säga i nuläget. Vi tänker långsiktigt med Borg & Owilli och har i dagsläget inga ambitioner på att sälja bolaget.

Vad säger Bonnier om ert avtal med Schibsted?

– Det är ingenting jag vill kommentera, säger Mike Owilli.



Dela sidan: