Dela sidan:

På den nylanserade plattformen Collabs kan man som marknadsföringsansvarig få relevant data (som innehåller bland annat över 50 miljoner instagramprofiler) när en annonsör skapar, genomför och följer upp sina influencer marketing-kampanjer. 

– Vi vill göra det enkelt för företag att på egen hand skapa och genomföra professionella micro/macro kampanjer, utan att det ska kosta hundratusentals kronor i administration och omkostnader. Collabs by Bonnier Magazines & Brands innebär en träffsäker söktjänst som visar all relevant data på ett komplett, säkert och transparent sätt, presenterat i ett kampanjverktyg som tillåter företag att genomföra kampanjer från A till Ö på ett och samma ställe, säger Daniel Troyse, Head of Influencer Marketing på Bonnier Magazines & Brands.

Det går även bland annat att filtrera ut influencers med variabler så som geografiskt område samt ålder och kön på målgruppen. Företag så som Paydrive, Pandy, Mister Spex och Nymans Ur har i kampanjer använt tjänsten. 

– På kort tid har vi märkt hur små och stora företag sparat både tid och pengar genom att implementera Collabs by Bonnier Magazines & Brands i sin verktygslåda för marknadsföringsaktiviteter på Instagram. Collabs by Bonnier Magazines & Brands ersätter egenutvecklade excelark för att söka manuellt efter influencers på Instagram. Collabs by Bonnier Magazines & Brands erbjuder en i realtid en uppdaterad överblick över vilka influencers som deltar i en kampanj och vilken effekt deras aktiviteter skapar, säger Anna Lund Jeppsson, försäljningsansvarig för Collabs på Bonnier Magazines & Brands.



Dela sidan: