Dela sidan:

Åkestam Holsts uppdrag kommer handla om att ta fram en ny kommunikationsstrategi och ett nytt kommunikationskoncept för hemelektronikkedjan som redan har påbörjat en översyn av den befintliga kommunikationen.

– Valet föll på Åkestam Holst då de visade stor förståelse för oss och vår marknad och presenterade en väldigt spännande kreativ riktning, grundad i ett gediget strategisk arbete. Vi är säkra på att Åkestam Holst kan skapa ett koncept som tar vårt varumärke och vår affär till nästa nivå, säger Mia Lund Hanusek, Marketing Director på Media Markt Sverige i ett pressmeddelande.

Åkestam Holst tar nu över uppdraget efter Brindfors som haft kontot sedan 2014. Enligt kommunikationschefen Jenny Pedersén har företagen en stark reklamerinran och har satsat främst på tv och digitalt, men kommer nu att se över mediemixen.

– Det ska bli otroligt kul att ta sig an det här uppdraget. Det är ett drivet och duktigt gäng på MediaMarkts marknadsavdelning som vi kommer ha förmånen att jobba nära för att landa i ett koncept som flyttar fram positionerna för MediaMark, .säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst i en kommentar.

MediaMarkt Sverige driver 28 varuhus samt e-handel. Det senaste varuhuset öppnade i september 2018 och är beläget i Täby, strax utanför Stockholm. Företaget har varit etablerat i Sverige sedan 2006, men har haft svårt att lå lönsamhet. Under det brutna räkenskapsåret 2016/17 redovisade bolaget en förlust på 301 miljoner kronor.

 



Dela sidan: