Dela sidan:

Rekryteringarna kommer efter att Perfect Fools sett ökade krav och behov på datadriven kommunikation och kreativa problemlösningar.

Som media & data director kommer Antti Vassinen ansvara för att utveckla Perfect Fools mediestrategi och analyserbjudande. Närmast kommer han från Omnicom-ägda Annalect i Finland där han haft en roll som head of marketing science.

– Vi skapar Anttis roll eftersom vi ser att effektiva media- och kommunikationsstrategier i dagens komplexa medielandskap kräver en djupare förståelse för bakomliggande data och hur man planerar media i alltifrån CRM till köpta kanaler redan när kreativa idéer skapas. Traditionella byråstrukturer, där man jobbar med reklambyrå och mediabyrå i silos, har stora utmaningar med att hantera detta idag och där ser vi att vi kan brygga över det, säger Klas Lusth, executive creative director på Perfect Fools, i ett pressmeddelande.

Justin Colavita i sin tur kommer från mediebyrån Initiative i New York där han jobbat som consumer marketing strategist. Som campaign architect på Perfect Fools kommer han att ansvara för medieplaneringen av kampanjer.

– Vi har under det senaste året bland annat utökat vårt pr-erbjudande och med den nya rollen campaign architect kommer vi kunna planera och synkronisera samtliga kanaler, så att våra idéer blir ännu mer relevanta och spetsiga under hela konsumentresan - framförallt i de digitala kanalerna, säger Klas Lusth-



Dela sidan: