Dela sidan:

Förlorat digitalt material går att återskapa om man har en säkerhetskopia i exempelvis ett internetmoln eller i extern hårddisk. Om detta dock inte finns kan man tro att det är kört. Elgiganten motbevisar detta i ny reklamkampanj och återskapar tre personers förlorade digitala material – i verkligheten. 

– Många förknippar framförallt Elgiganten med produkter, men vi är mer än prylar. Teknik har blivit en integrerad del av hela våra liv. Samtidigt som produkterna vi köper blir smartare har inte alla möjlighet att hålla sig uppdaterade. Vi ser dagligen hur små saker som att glömma att göra en back up och i allmänhet ta hand om sina prylar blir stora problem i vardagen för våra kunder, det är vad detta projekt handlar om, säger Eddie Hernandez, Nordic Marketing Director i ett pressmeddelande.

Projektet är en del av Elgigantens koncept More Than Things och är framtaget av NORD DDB, samtidigt som  filmerna är producerade av B-Reel Films.

I reklamfilmerna återskapas tre personers digitala material: 

Mies från Danmark som blivit av med sina bilder från en omvälvande pilgrimsresa i Spanien:

 13-årige bilfantasten Fredrik från Norge, som förlorat mobilfilmen med premiärturen i hans favoritbil:

Och Martin från Malmö, vars lust till musikskapandet försvann när hårddisken kraschade - fick återskapa sin favoritlåt ”Exit Truth Enter Reality” tillsammans med musikern och idolen Patrik Arve från Teddybears. Låten finns nu för alla att lyssna på https://www.elgiganten.se/recreate där också alla berättelser finns att ta del av.



Dela sidan: